Ta strona używa cookies, kliknij tutaj aby dowiedzieć się więcej.
Minecraft List
KoKa
6 stycznia 2012 18:12:21
Grand Theft Auto IV RolePlay Mod
KoKa
31 grudnia 2011 18:11:24

Opis


Mod został przetestowany (w pojedynkę) w singlu i w IVMP (W oryginalnym trybie multiplayer nie testowałem bo dość oczywiste jest, że tam też będzie działać) na patchu 1.0.7.0.

Modyfikacja udostępnia 3 menu pod klawiszami, które możemy przypisać za pomocą programu konfiguracyjnego.

Te menu to:

Menu Kontroli pojazdu


Umożliwia użytkownikowi:

  • Kontrolę świateł awaryjnych.
  • Kontrole trybu pracy świateł Automatyczne/Dzienne/Nocne.
  • Otwieranie/zamykanie drzwi, maski i bagażnika.
  • Otwarcie okna od strony kierowcy (przydatne do niektórych animacji w pojeździe).
  • Wyłączanie silnika.
    Działa idealnie gdy jesteśmy poza autem, inaczej postać od razu go uruchamia. Wyłączanie silnika w trainerach działa na zasadzie ustawienia "zdrowia" baku pojazdu czego na serwerach RP nie chciał bym robić. W tej modyfikacji silnik wyłączany jest specjalnie do tego przystosowaną procedurą, która nie zmienia żadnych statystyk pojazdu.   
  • Gdy jesteśmy kierowcą taksówki możemy manipulować światłem na dachu tego pojazdu w innych autach manipulujemy światłem wewnątrz auta.
  • Mycie wozu.
  • Otwieranie/Zamykania auta z efektem zapalających się na chwilę kierunkowskazów i dźwiękiem. Efekty te pojawiają się gdy zamykamy/otwieramy pojazd nie znajdując się w środku (Taki jakby pilot/breloczek). Gdy znajdujemy się w pojeździe i zamkniemy drzwi, blokada działa dopiero po wyjściu z auta.

Menu animacji postaci poza pojazdem & Menu animacji postaci w pojeździe



W menu tym znajduje się lista do 10 animacji którą ustalamy poprzez program konfiguracyjny.

W zależności od wybranego menu animacja działa tylko w lub poza wozem, także niema strachu, że przez pomyłkę odpalimy animacje postaci poza pojazdem będąc w aucie.

Po wciśnięciu klawisza przypisanego, do któregoś z menu, to zamyka się po wybraniu innego menu, animacji lub ponownym wciśnięciu tego samego klawisza.

Dodatkowo w menu kontroli pojazdu istnieją pewne zależności od tego czy jesteśmy aktualnie w aucie czy też nie. Np. myć wóz możemy tylko będąc poza wozem. Będąc w wozie możemy jedynie otworzyć bagarznik i maskę, aby je zamknąć musimy być na zewnątrz i dotykać postacią wozu, to bardzo ważne. Na większą odległość możemy jedynie wyłączyć silnik i zamknać samochód.


Film prezentujący możliwości modyfikacji:


Instalacja


Do działania modyfikacji potrzebne są:
 

  • Script Hook.
  • Asi Loader.



Czyli podstawa jeśli chodzi o uruchamianie modyfikacji asi.

Instalacja polega na umieszczeniu plików RolePlay.asi i RolePlay.ini w katalogu z grą.
Np. C:\Program Files\Rockstar Games\Grand Theft Auto IV\

Konfiguracja


Konfiguracja modyfikacji odbywa się poprzez edycje pliku konfiguracyjnego RolePlay.ini Jeśli wiemy co robimy możemy zrobić to ręcznie, lub użyć specjalnie stworzonego do tego celu programu.

RolePlay Konfikuracja.exe

Znajduje się ona w osobnym archiwum, które możemy znaleźć w tym samym wątku na forum co modyfikacje. Można go uruchamiać z każdego miejsca na dysku. W nim przypiszemy klawisze poszczególnym menu i dobierzemy animacje. Zmiany nie są zachowane do momentu zapisania zmian używając przycisku "Zapisz zmiany".

Po uruchomieniu program pobiera z rejestru systemowego ścieżki gdzie została zainstalowana gra, po czym w miejscu zainstalowania gry program poszukuje pliku konfiguracyjnego. Jeśli go nie znajdzie zostanie stworzony nowy a użytkownik będzie o tym powiadomiony. Jednak zupełnie nowy plik konfiguracyjny można utworzyć tylko w folderze, w którym znajduje się plik GTAIV.exe.

Jeśli program zwróci błąd o nie możliwości automatycznego zlokalizowania instalacji gry, lub chcemy modyfikować plik konfiguracyjny innej instalacji niż ta znaleziona automatycznie, należy wybrać folder miejsca instalacji gry ręcznie używając przycisku "Zmień ścieżkę do pliku konfiguracyjnego".


Zrzut ekranowy programu konfiguracyjnego (3 zakładka programu jest identyczna do 2 więc jej nie zamieściłem na zrzucie)



Informacje o wersji


Modyfikacja

Wersja 1.1
___________________________________________

  • Dodano język angielski

 

Wersja 1.0
___________________________________________

  • Pierwsza wersja

Konfigurator

Wersja 0.10.0.1
___________________________________________

  • Dodano opcję pozwalającą na wybór języka modyfikacji

Wersja 0.9
___________________________________________

  • Pierwsza wersja

Download


Pobrań:
2980
Pobrań:
2481

Przykładowy plik konfiguracyjny: Znajduje się w archiwum modyfikacji
(Wrzucamy do folderu z grą tak jak RolePlay.asi)

Komentarze
Minecraft Picker
KoKa
16 grudnia 2011 14:16:38

Minecraft Picker to program, który pozwala na przechowywanie wiele wersji Minecrafta i odpalanie wybranej w wygodny sposób bez żonglowania folderami.

W programie dostępne są opcje takie jak dodanie czy skopiowanie istniejącej wersji Minecrafta co utworzy zupełnie osobną kopię gry na liście, więc możemy skopiować dotychczasową aktualną wersję i np. stworzyć jej zmodyfikowaną wersję "uzupełnioną" w różnego rodzaju dodatki. Wtedy z listy możemy wybrać wersję "czystą" by pograć na jakimś serwerze lub tą z modyfikacjami, do grania dla frajdy z ulubionymi modami, które np. nie są mile widziane na serwerach Minecraft.

Filmik do wczesnej wersji programu pokazujący zachowanie się listy na zmianę rozmiarów okna:

Filmik prezentujący aktualną wersję programu:

Download

Pobierz Minecraft Picker

Pobrań: 3069

 

Instalacja

Po pobraniu archiwum znajdziemy w nim 3 elementy:

Minecraft.exe - Oryginalny launcher Minecraft'a
Minecraft_Picker.exe - Oryginalny Minecraft Picker :P
minecrafts - folder w którym składowane będą "Minecrafty" nie jest zawarty w wersji BETA 2, program tworzy go automatycznie (właściwie już od wersji BETA 1).

Należy je rozpakować np. do folderu Minecraft na dysku C: (Który wcześniej trzeba utworzyć).
Następnie utworzyć skrót do programu Minecraft_Picker.exe na pulpicie i zmienić jego nazwę na "normalną" jeśli taka nie jest (z szacunku dla aplikacji :P).

 

Tworzenie nowej kopii gry w programie

Oglądamy uważnie filmik z prezentacją wersji BETA 2 i dowiadujemy się z niego jak tworzy się kopię gry, lub przechodzimy do punktu 1.

1. Wybieramy z listy kopię gry którą powielimy i wybieramy opcję "Kopiuj"
2. Wpisujemy nazwę dla katalogu NOWEJ KOPII GRY (czyli tego, który zostanie utworzony i do którego zostanie skopiowana wybrana z listy kopia Minecrafta).
3. Wpisujemy nazwę wyświetlaną na liście, pod którą nowa kopia gry będzie widoczna na liście.
4. Wpisujemy opis nowo utworzonej kopii gry który będzie wyświetlony pod nazwą na liście.
5. Potwierdzamy operację utworzenia kopii gry, rozpocznie się kopiowanie plików.
6. Po zakończeniu kopiowania plików klikamy "OK". Kopia gry została utworzona i można ją teraz do woli katować ^^.


Błędy można zgłaszać w komentarzach, prosił bym w miarę dokładny opis na ile to możliwe (Co, gdzie, po czym, kiedy, jak, na jakim systemie operacyjnym).

Drobnym druczkiem :P
Program jest w fazie beta testów co oznacza, że może mieć błędy za które oczywiście można się na mnie obrazić. Więc polecam zrobić kopię plików gry i chciałbym również zastrzedz sobie prawo do nie odpowiedzialności :P za poniesione szkody.
Podsumowując te dwa zdania: Ściągając i korzystając z programu stajesz się jego BETA testerem.
Szkód oczywiście żadnych nie przewiduję i sam tego programu używam do zarządzania swoimi Minecraftami.

 

Komentarze
Start stronki
KoKa
15 grudnia 2011 19:54:33

Logo

Witaj na mojej świeżo napisanej stronie.

Stronę przeznaczę głównie do umieszczania na niej moich projektów: programów, skryptów, modyfikacji, wtyczek, stron i tym podobnych rzeczy.

 

Rejestracja nie jest konieczna aby komentować newsy, strony i artykuły więc posiadanie konta na tej stronie jest zbędne :) jednak wymagane dla administratora więc na razie tylko ja muszę mieć konto.

Jeśli znajdziesz jakieś błędy możesz pisać na gg: 43807032.

Zostało mi juz tylko uzupełnienie strony...

Komentarze